Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Büyük kayıp! Renault’a Nissan şoku

Fransız otomobil üreticisi Renault, Nissan’daki hisselerini muhasebeleştirme şeklini değiştirerek 9,5 milyar euroluk nakit dışı zarar açıkladı. Şirketin bu karar, 2025 mali yılının ilk yarısındaki kazançlarını etkileyecek.

Doğan Burda’dan dijital devrim: Big Media & Technology dönemi!

Doğan Burda, marka dönüşüm vizyonu çerçevesinde unvan değişikliğini duyurdu. Yeni dönemde faaliyetlerini Big Media & Technology adı altında sürdürecek olan şirket, dijitalleşme, yapay zekâ entegrasyonu ve medya teknolojileri odağında sürdürülebilir …

Şarj ederken dikkat: Piller hakkındaki şehir efsaneleri

Telefonlarımızdan fenerlerimize kadar hayatımızın her alanında pili kullanıyoruz. Ancak pek azımız pillerin nasıl çalıştığını biliyor ve teknoloji sürekli gelişiyor. Bu nedenle yıllardır doğru sanılan bazı “pil efsaneleri” hâlâ yaygın. İşte doğru bilinen yanlışlar ve bilimin söylediği gerçekler…

Beynin sır perdesi aralanıyor… İşin uzmanları anlatıyor

İnsan beyni, hayal ile gerçek arasındaki farkı ayırt etme konusunda bilim dünyasını şaşırtan bir yeteneğe sahip. Neuron dergisinde yayımlanan çığır açan bir çalışma, beynin bu karmaşık süreci belirli bir bölgedeki aktivite düzeyleriyle çözdüğünü …

Los Angeles olaylarında yağmalanan telefonlar güvenlik sistemine takıldı

Kaliforniya yönetimi sık sık yaşanan yağma suçlarına karşı cezaları ağırlaştırmak için harekete geçiyor.

WhatsApp’a uzun mesajları yapay zeka ile özetleme geliyor

Meta, WhatsApp’ta uzun mesajların daha kolay okunmasını sağlayacak bir özetleme özelliğini test ediyor.