OLED stratejisi işe yaradı: LG’nin çeyrek kazancı belli oldu

LG Display, 2025’in ilk çeyreğinde 6,065 trilyon won gelir ve 33,5 milyar won (23 milyon dolar) faaliyet kârı açıkladı. Şirket, böylece üst üste ikinci çeyrekte de kâr açıklamış oldu. Bu başarının arkasında ise şirketin OLED dönüşüm süreci yer alıyor.

LG Display OLED Pazarında Yükselişte

LG’nin paylaştığı çeyrek raporuna göre geçen yılın aynı dönemine kıyasla gelirlerde yüzde 15’lik artış kaydedildi. Özellikle TV, IT ve mobil cihazlara yönelik OLED panel sevkiyatlarındaki yükseliş ve döviz kurlarının etkisi bu artışı destekledi. OLED ürünlerin toplam gelirdeki payı ise yüzde 55’e ulaştı. Ayrıca şirket, önceki yıla göre faaliyet kârında 500 milyar won’a yakın bir iyileşme sağladı.

Detaylara gelirsek, TV panelleri toplam gelirlerin yüzde 22’sini, IT cihazlarına yönelik paneller yüzde 35’ini, mobil ve diğer cihazlara yönelik ürünler yüzde 34’ünü oluşturdu. Otomotiv panellerinin payı ise yüzde 9 oldu.

Şu an için LG Display, küçük ve orta boy OLED segmentinde teknik rekabet gücünü artırmayı, Tandem OLED teknolojisiyle IT tarafında liderliğini pekiştirmeyi hedefliyor. Ayrıca Guangzhou’daki büyük LCD fabrikasının elden çıkarılmasıyla, OLED odağının daha da genişlemesi bekleniyor. Otomotiv ekranlarında ise P-OLED, ATO ve LTPS LCD gibi gelişmiş çözümlerle global ölçekte büyüme planlanıyor.

Finans Direktörü Sung-hyun Kim, temel rekabet gücünü artırmaya yönelik çabaların sonuç vermeye başladığını belirtti. Ancak bunun için istikrarın korunması gerekecek. Şirket, yıl genelinde kârlılığı sürdürülebilir hâle getirmek için operasyonel verimliliği geliştirmeyi ve ölçekli büyümeyi hedefliyor.

Related Posts

Büyük kayıp! Renault’a Nissan şoku

Fransız otomobil üreticisi Renault, Nissan’daki hisselerini muhasebeleştirme şeklini değiştirerek 9,5 milyar euroluk nakit dışı zarar açıkladı. Şirketin bu karar, 2025 mali yılının ilk yarısındaki kazançlarını etkileyecek.

Doğan Burda’dan dijital devrim: Big Media & Technology dönemi!

Doğan Burda, marka dönüşüm vizyonu çerçevesinde unvan değişikliğini duyurdu. Yeni dönemde faaliyetlerini Big Media & Technology adı altında sürdürecek olan şirket, dijitalleşme, yapay zekâ entegrasyonu ve medya teknolojileri odağında sürdürülebilir …

Şarj ederken dikkat: Piller hakkındaki şehir efsaneleri

Telefonlarımızdan fenerlerimize kadar hayatımızın her alanında pili kullanıyoruz. Ancak pek azımız pillerin nasıl çalıştığını biliyor ve teknoloji sürekli gelişiyor. Bu nedenle yıllardır doğru sanılan bazı “pil efsaneleri” hâlâ yaygın. İşte doğru bilinen yanlışlar ve bilimin söylediği gerçekler…

Beynin sır perdesi aralanıyor… İşin uzmanları anlatıyor

İnsan beyni, hayal ile gerçek arasındaki farkı ayırt etme konusunda bilim dünyasını şaşırtan bir yeteneğe sahip. Neuron dergisinde yayımlanan çığır açan bir çalışma, beynin bu karmaşık süreci belirli bir bölgedeki aktivite düzeyleriyle çözdüğünü …

Los Angeles olaylarında yağmalanan telefonlar güvenlik sistemine takıldı

Kaliforniya yönetimi sık sık yaşanan yağma suçlarına karşı cezaları ağırlaştırmak için harekete geçiyor.

WhatsApp’a uzun mesajları yapay zeka ile özetleme geliyor

Meta, WhatsApp’ta uzun mesajların daha kolay okunmasını sağlayacak bir özetleme özelliğini test ediyor.