Raf fiyatlarını belirleme, internet satışlarına yasak getirme gibi yöntemlerle tüketiciyi mağdur ettikleri iddiasıyla açılan soruşturmada aralarında Avon, Flormar, Wella, Bioderma gibi devlerin bulunduğu 14 firmanın uzlaşma talebi kabul edildi. Estee Lauder, Clinique, MAC, Bobbi Brown, La Mer, Jo Malone London, Tom Ford Beauty markaları ile tanınan ELCA Kozmetik; Garnier, Maybelline Roche, Vichy, Lancome, Armani, Prada, Kerastase markaları ile tanınan L’Oreal Türkiye; Rebul Kozmetik; EasyFishoil markasıyla tanınan Easyvit Sağlık Ürünleri’nin yer aldığı 15 teşebbüs hakkında yürütülen soruşturmalar ise devam ederken dün Kurul, 15 yeni soruşturma dosyası açtı. Bu yeni soruşturma açılan firmalardan 3’ü de yolun başında “uzlaşma” istedi.
İNTERNET SATIŞINI KISMIŞLAR
Marka sahiplerinin raf fiyatlarını kontrol edemeyince internet satışlarına kısıtlama ve yasaklama getirme eğiliminde olduğu belirtilen soruşturmayla ilgili bilgilendirme notunda, şu çarpıcı tespitler yapıldı: “Literatürde ‘yeniden satış fiyatının tespiti uygulaması’ olarak bilinen raf fiyatlarına müdahale edilmesi, Kozmetik ürünlerin fiyatlarını arttırmak; ‘internet satışlarının kısıtlanması’ uygulaması ise pazaryerlerinde ürün bulunurluğunu azaltmak suretiyle tüketici refahında azalışa neden oluyor. Yükselen fiyatlar marka sahiplerinin kârlarını artırırken tüketicilerin cebinden daha fazla para çıkmasına sebep oluyor. İnternet yasakları da tüketicilerin tercihlerini kısıtlıyor.”