Madenci Maaşlarını Ödeyen Patron, Devletten Milyarlarca Destek Alacak!
Madencilerin maaşlarını ödemekte geciken patron, şimdi devletten milyarlarca lira destek almaya hazırlanıyor! Doruk Madencilik şirketi, İçişleri Bakanlığı ile yaptığı görüşmeler sonrasında işçilerin maaş, tazminat ve diğer özlük haklarını ödemeyi kabul ederek, Ankara'daki eylemlerini sonlandırdı. Devletin, bu şirkete elektrik alım garantisi kapsamında her yıl milyarlarca lira ek ödeme yapacağı bildiriliyor. İşçilerin maaşlarını uzun bir süre ödemeyen Doruk Madencilik, borçlarını kapattıktan sonra yıllık yaklaşık 3,4 milyar lira tutarında devlet desteklerinden faydalanma hakkı kazanacak. Ancak bu desteklerin maliyetinin, yurttaşların elektrik faturalarına yansıyacağı da belirtiliyor. Kömürle elektrik üreten şirketlerin alım garantilerinden yararlanabilmesi için bazı koşulların sağlanması gerekiyor. Bu koşullar arasında işçi maaşlarının tam olarak…